گشت مرزی: 9 مهاجر هنگام عبور از رودخانه تگزاس جان خود را از دست دادند


مقامات دو طرف مرز ایالات متحده و مکزیک روز شنبه پس از کشته شدن حداقل 9 مهاجر در حین عبور از ریو گرانده باران زده، تلاش برای عبور از مرزهای خطرناک در منطقه ای که سطح رودخانه بیش از بیش از آن بالا رفته بود، به دنبال قربانیان بیشتری بودند. 2 فوت در یک روز

گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده و مقامات مکزیکی قربانیان را در نزدیکی ایگل پس، تگزاس، روز پنجشنبه و پس از چند روز باران‌های شدید کشف کردند. بر اساس بیانیه CBP، مقامات ایالات متحده شش جسد و تیم های مکزیکی سه جسد را کشف کردند. این یکی از مرگبارترین غرق شدگان در مرز ایالات متحده و مکزیک در تاریخ اخیر است.

این رودخانه که در ابتدای هفته کمی بیش از 90 سانتی‌متر عمق داشت، در روز پنج‌شنبه به بیش از 5 فوت (1.5 متر) رسید و طبق گزارش ملی، آب پنج برابر سریع‌تر از حد معمول جریان داشت. خدمات هواشناسی

CBP گفت خدمه آمریکایی 37 نفر دیگر را از رودخانه نجات داده و 16 نفر دیگر را بازداشت کردند، در حالی که مقامات مکزیکی 39 مهاجر را بازداشت کردند.

CBP نگفته است که مهاجران از کدام کشور یا کشورهایی هستند و هیچ اطلاعات بیشتری در مورد عملیات نجات و جستجو ارائه نکرده است. آژانس های محلی در تگزاس که درگیر بودند به درخواست های اطلاعات پاسخ ندادند.

فرانسیسکو کنترراس، یکی از اعضای حفاظت مدنی در ایالت مرزی کوآهویلا مکزیک، گفت: در میان اجساد کشف شده از رودخانه توسط مقامات مکزیکی یک مرد و یک زن باردار وجود دارد، اگرچه ملیت آنها مشخص نیست. هیچ جزئیاتی در مورد جسد سوم پیدا شده منتشر نشده است.

بخش دلریو گشت مرزی، که شامل گذرگاه عقاب است، به سرعت به شلوغ ترین کریدور برای عبور غیرقانونی تبدیل می شود. ماموران در ماه ژوئیه نزدیک به 50000 بار مهاجران را در این بخش متوقف کردند که دره ریو گراند با حدود 35000 نفر در رتبه دوم قرار دارد. گذرگاه ایگل در 140 مایلی (225 کیلومتری) جنوب غربی سن آنتونیو قرار دارد.

استفانی لوترت، مدیر ابتکار سیاست آمریکای مرکزی و مکزیک در مرکز دانشگاه تگزاس، گفت: یکی از دلایل محبوبیت این منطقه برای مهاجران در سال‌های اخیر این است که به شدت توسط کارتل‌ها کنترل نمی‌شود و تا حدودی امن‌تر تلقی می‌شود. برای امنیت و حقوق بین الملل

ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد. ممکن است ایمن تر دیده شود. لوترت گفت: ممکن است شما را از شهرهای خطرناک دور نگه دارد. آن شهرها (در بخش دلریو) قطعاً شهرت امن‌تری نسبت به نووا لاردو داشته‌اند.

این منطقه مهاجران را از ده ها کشور جذب می کند که بسیاری از آنها خانواده هایی با فرزندان خردسال هستند. حدود 6 ایستگاه از 10 ایستگاه در بخش دلریو در ماه ژوئیه مهاجرانی از ونزوئلا، کوبا یا نیکاراگوئه بودند. این منطقه همچنین یک گذرگاه محبوب برای مهاجران از هائیتی بوده است، هزاران نفر از آنها از سال 2016 در شهرهای مرزی گیر افتاده اند، زمانی که دولت اوباما به طور ناگهانی سیاستی را که در ابتدا به آنها اجازه ورود به دلایل بشردوستانه را می داد، متوقف کرد.

این بخش که 245 مایل (395 کیلومتر) در امتداد ریو گراند امتداد دارد، به ویژه خطرناک بوده است، زیرا جریان های رودخانه می توانند به طرز فریبنده ای سریع باشند و به سرعت تغییر کنند. عبور از رودخانه حتی برای شناگران قوی نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

لوترت می‌گوید: «مکان‌هایی وجود دارد که سطح آب پایین است و می‌توان از آن عبور کرد، اما زمانی که رودخانه بالا است بسیار خطرناک است، به‌ویژه اگر بچه‌ها را حمل می‌کنید یا سعی می‌کنید به کسی که شناگر قوی نیست کمک کنید».

ماه گذشته CBP در یک انتشار خبری گفت که اجساد بیش از 200 مهاجر کشته شده را از اکتبر تا ژوئیه در این بخش کشف کرده است.

امسال در مسیر شکستن رکورد سال گذشته برای بیشترین مرگ و میر در مرز ایالات متحده و مکزیک از سال 2014، زمانی که سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل شروع به ثبت رکورد کرد، است. این سازمان بر اساس گزارش‌های خبری و سایر منابع از سال 2014 بیش از 4000 کشته در مرزها ثبت کرده است، از جمله 728 مورد در سال گذشته و 412 مورد در طول هفت ماه اول سال جاری که اغلب بر اثر کم‌آبی یا غرق شدن بوده‌اند. ژوئن با 138 مرگ، چهارمین ماه مرگبار در تاریخ ثبت شده بود.

گشت مرزی از سال 2020 آمار رسمی منتشر نکرده است.

در ماه ژوئن، 53 مهاجر در یک تراکتور-تریلر در جاده ای در سن آنتونیو در مرگبارترین فاجعه ثبت شده که جان مهاجرانی را که به صورت قاچاق از مکزیک از مرز مکزیک عبور کرده بودند، کشته یا در حال مرگ یافتند.

لوترت گفت: «کل سفر حاکی از ناامیدی مردم است. آنها می دانند که عبور از رودخانه خطرناک است. آنها می دانند که پیاده روی در مزارع خطرناک است. آنها می دانند که عبور از مکزیک به عنوان یک خارجی خطرناک است. اما آنها مایل به انجام این کار هستند زیرا آنچه را که پشت سر می گذارند، برای آنها احتمال بدتر از مواجهه با خطر و تلاش برای یک فرصت بهتر در ایالات متحده است.

برخی از شلوغ ترین گذرگاه های مرزی – از جمله گذرگاه ایگل و یوما، آریزونا – دو سال پیش نسبتاً ساکت بودند و اکنون عمدتاً مهاجران را از خارج از مکزیک و کشورهای “مثلث شمالی” آمریکای مرکزی گواتمالا، هندوراس و السالوادور جذب می کنند. مکزیک موافقت کرده است که در صورت اخراج مهاجران از کشورهای «مثلث شمالی» و همچنین اتباع خود از ایالات متحده تحت عنوان 42، قانون همه گیر که از مارس 2020 به اجرا در می آید، حق پناهندگی را به دلایلی رد می کند. جلوگیری از انتشار COVID-19.

افرادی از کشورهای دیگر احتمالاً با آزادی مشروط بشردوستانه یا با اخطاریه برای حضور در دادگاه مهاجرت به ایالات متحده آزاد می شوند زیرا ایالات متحده به دلیل هزینه ها، روابط دیپلماتیک تیره یا سایر ملاحظات در انتقال آنها به خانه با مشکل مواجه است. بر اساس آمارهای دولتی، در بخش دلریو گشت مرزی، که شامل گذرگاه ایگل می‌شود، از هر چهار توقف در ماه ژوئیه، تنها یکی از آنها تحت قوانین همه‌گیر انجام می‌شود، در حالی که بر اساس آمارهای دولتی، حدود نیمی از سایر نقاط مرزی است.

ونزوئلایی‌ها تا حد زیادی متداول‌ترین ملیتی بودند که ماموران گشت مرزی در بخش دلریو در ماه ژوئیه با 14120 توقف از 49563 توقف یا تقریباً سه در هر 10 مورد مواجه شدند. ، هندوراسی ها، نیکاراگوئه ای ها و کلمبیایی ها، به ترتیب.

با عبور افراد بیشتری از تگزاس جنوبی در دهه 2010، شهرستان بروکس به تله مرگ بسیاری از مهاجرانی تبدیل شد که سعی داشتند در اطراف یک ایست بازرسی بزرگراه مرزبانی در شهر فالفوریاس، حدود 70 مایلی (110 کیلومتری) شمال مرز قدم بزنند. قاچاقچیان آنها را قبل از ایست بازرسی رها کردند و ترتیبی دادند که آنها را از طرف دیگر تحویل بگیرند، اما برخی از آنها در راه به دلیل بی آبی جان خود را از دست دادند.

کوه‌های بابوکیواری در آریزونا و مزرعه‌ها در شهرستان بروکس تگزاس هنوز هم مأموران گشت مرزی و خانواده‌های غمگین را جذب می‌کنند که امیدوارند مهاجران را نجات دهند یا اگر نه، اجساد پیدا کنند، اما جریان‌های فریبنده قوی در اطراف شهرهای ایگل پس و دل ریو تگزاس باعث شده است. به طور فزاینده ای خطرناک می شود زیرا این منطقه به یکی از محبوب ترین نقاط برای ورود غیرقانونی به ایالات متحده تبدیل شده است.

همه قربانیان مهاجر نیستند. در آوریل امسال، جسد یک نگهبان تگزاس از ریو گراند پیدا شد. او برای کمک به مهاجری که در آب دست و پنجه نرم می کرد به داخل پریده بود.

___

اسپگات از سن دیگو و مورفی از اوکلاهاما سیتی گزارش دادند. تری والاس، نویسندگان آسوشیتدپرس در دالاس و فابیولا سانچز در مکزیکوسیتی مشارکت داشتند.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.




دیدگاهتان را بنویسید