بازیکن فوتبال مبتلا به سندرم داون از کالج محلی اوهایو به دلیل تبعیض معلولیت شکایت کرد


نلسونویل، اوهایو (AP) – مردی از اوهایو که اولین فرد مبتلا به سندروم داون بود که در یک بازی فوتبال کالج بازی کرد و امتیاز کسب کرد، اکنون از مدرسه، رئیس آن و چندین کارمند شکایت کرده است.

کادن کاکس مدعی است که او در طول مدتی که در کالج هاکینگ کار می کرد، هدف تبعیض، انتقام و حمله به معلولیت بوده است. او به دنبال خسارات جبرانی و تنبیهی است و می خواهد تغییراتی در سیاست های ضد آزار و اذیت کالج اجتماعی ایجاد شود.

کالج در نلسونویل از اظهار نظر خودداری کرد و گفت که در مورد دعاوی جاری بحث نمی کند.

در این دادخواست ادعا شده است که زمانی که کاکس در مرکز تفریحی دانش‌آموزی مدرسه کار می‌کرد، سرپرست او شروع به “آزار و اذیت کلامی توهین آمیز، تبعیض آمیز و توهین آمیز مداوم” کرد که به مدیران کالج گزارش شد. بر اساس این دادخواست، سایر دانشجویان-کارگران آنجا نیز از آزار و اذیت توسط سرپرست شکایت کردند.

طبق این دادخواست، آزار و اذیت در ماه مه 2022 به اوج خود رسید و ناظر آن کاکس را با چاقو در حمام مرکز دانشجویی تهدید کرد. ناظر استعفا داد و سپس در دادگاه شهرداری به اتهامات تهدید آمیز ناشی از این حادثه محکوم شد.

کاکس و والدینش در دسامبر گذشته شکایتی کتبی با رئیس کالج بتی یانگ تسلیم کردند و مدعی شدند که مدرسه قبل از استخدام سرپرست ناظر را بررسی نکرده است و علیرغم شکایت‌هایی که او و سایر دانش‌آموزان داشتند از کاکس در برابر آزار و اذیت و تبعیض محافظت نکرده است.

یانگ سپس با حذف کاکس به عنوان دریافت کننده دو جایزه فارغ التحصیلی که برای دریافت آن انتخاب شده بود، بر اساس دادخواست انتقام گرفت.

کاکس در سال 2021 توجه ملی را به خود جلب کرد، زمانی که یک امتیاز اضافی برای هاکینگ گرفت و اولین فرد مبتلا به سندروم داون شد که در یک بازی فوتبال کالج NCAA یا انجمن ورزشی کالج ملی نوجوانان بازی کرد و امتیاز کسب کرد.

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.


دیدگاهتان را بنویسید