کلاهبردار بریتانیایی در بلژیک دستگیر شد و تحت تعقیب فرانسه بود


بروکسل (AP) – مقامات گفتند که یک کلاهبردار بریتانیایی که سوژه یک مستند نتفلیکس است، پس از فرار از فرانسه که دو افسر پلیس را زخمی کرده بود، در بلژیک دستگیر شد.

پلیس فدرال بلژیک گفت، رابرت هندی فریگارد، 51 ساله، قرار بود روز شنبه در برابر قاضی بلژیکی حاضر شود، یک روز پس از دستگیری او در بزرگراهی در گروت-بیجگاردن، در شرق بروکسل.

هندی فریگارد از هفته گذشته متواری شده بود، هنگامی که در حال فرار از یورش پلیس در خانه خود در روستای ویدایلات در مرکز فرانسه بود، با ماشین خود به دو افسر برخورد کرد.

ژیل بلوندو، سخنگوی دفتر دادستانی منطقه هال ویلورد، شنبه گفت که «حدود یک هفته پیش، قرار بود فرد مورد نظر توسط پلیس تحت معاینه قرار گیرد و او فرار کرد. او همچنین دو پلیس را زد که یکی از آنها به شدت مجروح شد.»

فرانسه حکم بازداشت اروپایی را صادر کرده بود. دادستان های کشور تحقیقاتی را به اتهام “قتل به قتل” در مورد افسران پلیس آغاز کرده اند.

بلوندو گفت که هندی فریگارد از طریق پلاک خودروی او پیدا شده است.

او گفت: «پلیس راه فلاندر شرقی توانست این مرد را در گروت-بیجگاردن رهگیری کند و معلوم شد که در واقع این فرد و خودروی تحت تعقیب بوده است.

سرویس استریم نتفلیکس امسال مستندی به نام «استاد عروسکی: شکار مرد نهایی» درباره زندگی هندی فریگارد منتشر کرد. در دهه 1990 و اوایل دهه 2000، این هنرمند کلاهبردار در حالی که به عنوان یک مامور مخفی MI5 در اروپا ظاهر شد، زندگی بسیاری را ویران کرد. به گفته نتفلیکس، او 10 سال را صرف دستکاری عاطفی قربانیان خود کرد تا با فرار با او، پول، اعتماد و در نهایت آزادی آنها را به او بدهد.

هندی فریگارد که در سال 2002 دستگیر شد، به جرم آدم ربایی، دزدی و فریب محکوم شد و در سال 2005 در بریتانیا به حبس ابد محکوم شد. او علیه محکومیت آدم ربایی اعتراض کرد و محکومیتش به 9 سال کاهش یافت. او در سال 2009 از زندان آزاد شد.

طبق مستند نتفلیکس، او در سال‌های اخیر در فرانسه زندگی می‌کرد و در آنجا مشغول پرورش سگ بود.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.




دیدگاهتان را بنویسید