دیگر جوان نیستند، “رویاپردازان” با ناراحتی یک چالش قانونی را تماشا می کنند


لس آنجلس (AP) – هنگامی که جولیانا ماسدو دو ناسیمنتو برای محافظت از مهاجرانی که در کودکی خردسال به کشور آمده بودند در برابر اخراج، در برنامه دوران اوباما ثبت نام کرد، در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس ثبت نام کرد و از مشاغل خانه داری و کودک گذر کرد. مراقبت، تعمیر خودرو و یک شرکت ساختمانی.

اکنون، یک دهه بعد در سن 36 سالگی، تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پرینستون پشت سر اوست و او در واشنگتن به عنوان معاون مدیر حمایت از United We Dream، یک گروه ملی، کار می کند.

«رویاپردازان» مانند Macedo do Nascimento، که مدت‌ها نماد جوانان مهاجر بوده است، به طور فزاینده‌ای به سمت میانسالی می‌روند، زیرا شرایط واجد شرایط بودن از سال 2012، زمانی که برنامه اقدام معوق برای ورود به دوران کودکی معرفی شد، متوقف شده است.

مسن ترین دریافت کنندگان در اوایل 30 سالگی خود بودند که DACA شروع به کار کرد و امروز در اوایل 40 سالگی خود هستند. در عین حال، تعداد کمتری از افرادی که به 16 سالگی می رسند می توانند از ژوئن 2007 به طور مداوم در ایالات متحده باشند.

به گفته مؤسسه سیاست مهاجرت، میانگین سنی دریافت‌کنندگان DACA در ماه مارس 28.2 سال بود که از 23.8 در سپتامبر 2017 بیشتر بود. به گفته fwd.us، گروهی که از DACA پشتیبانی می کند، حدود 40٪ 30 سال یا بیشتر هستند.

از آنجایی که تعداد کمتری واجد شرایط هستند و ثبت نام های جدید از ژوئیه 2021 به دستور دادگاه بسته شده است، بر اساس آمارهای دولتی، تعداد دریافت کنندگان DACA در پایان ماه مارس به بیش از 600000 نفر کاهش یافت.

ذینفعان صاحب خانه و متاهل شده اند. بسیاری از آنها فرزندان شهروند آمریکایی دارند.

Macedo do Nascimento گفت: «DACA برای جوانان نیست. آنها حتی دیگر واجد شرایط آن نیستند. ما وارد میانسالی شده ایم.»

DACA که به دلیل ناامیدی پرزیدنت باراک اوباما از شکست کنگره در دستیابی به توافق در مورد اصلاحات مهاجرتی به وجود آمد، قرار بود یک راه حل موقت باشد و بسیاری از ابتدا آن را ناقص می دانستند. حامیان مهاجرت از اینکه این سیاست شامل مسیری برای شهروندی نمی شود ناامید شده بودند و هشدار دادند که نیاز به تمدید این برنامه هر دو سال یک بار باعث می شود که بسیاری از افراد احساس بلاتکلیفی کنند. مخالفان، از جمله بسیاری از جمهوری خواهان، این سیاست را بیش از حد قانونی از سوی اوباما می دانستند و از آن به عنوان پاداش برای افرادی که قانون مهاجرت را پیروی نمی کردند، انتقاد کردند.

دولت بایدن در اقدامی با هدف مصون نگه داشتن داکا از چالش قانونی، قانون 453 صفحه‌ای را در اوت منتشر کرد. 24 که دقیقاً به DACA همانطور که در سال 2012 معرفی شد، پایبند است. این DACA با اعمال تغییرات احتمالی پس از نظرات گسترده عمومی، DACA را به عنوان یک مقررات تدوین کرد.

طرفداران DACA از این مقررات استقبال کردند اما از اینکه شرایط سنی بدون تغییر بود ناامید شدند.

کارن تاملین، وکیل دادگستری و مدیر مرکز اقدام عدالت، گفت: این قانون “یک فرصت از دست رفته بود”. او گفت DACA “در زمان قفل شده است، مانند فسیلی که در کهربا حفظ شده است.”

اور جادو، مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده، که این برنامه را مدیریت می کند، گفت که دولت افزایش واجد شرایط بودن سن را ارزیابی کرد، اما در مقابل آن تصمیم گرفت.

رئیس جمهور به ما گفت: چگونه DACA را حفظ و تقویت کنیم؟ چگونه امنیت برنامه را تضمین کنیم و چگونه به بهترین نحو این کار را انجام دهیم؟ جادو روز دوشنبه در لس آنجلس گفت و این تصمیمی بود که پس از تفکر زیاد و بررسی دقیق انجام شد.

پنجمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده، که در حال بررسی یک چالش علیه DACA از تگزاس و هشت ایالت دیگر است، از هر دو طرف خواست توضیح دهند که چگونه قانون جدید بر جایگاه حقوقی برنامه تأثیر می گذارد.

تگزاس، در یک پرونده قضایی در روز پنجشنبه، گفت که این قانون نمی تواند DACA را نجات دهد. ایالت ها پذیرفتند که شبیه یادداشت سال 2012 است که این برنامه را ایجاد کرد، اما آنها “نقایص بسیاری مشابهی دارند.”

ایالت ها نوشتند که شاخه اجرایی «نه اختیار تصمیم گیری در مورد مسائل عمده ای را که DACA به آنها می پردازد، و نه قدرت اعطای مزایای اساسی مهاجرت را دارد».

وزارت دادگستری استدلال کرد که قانون جدید – «به طور قابل توجهی مشابه» با برنامه اصلی – این استدلال را مبهم می کند که دولت از رویه های قوانین فدرال پیروی نکرده است.

DACA از ژوئیه 2021 برای ثبت نام کنندگان جدید بسته شده است، در حالی که این پرونده از طریق تجدیدنظرهای مستقر در نیواورلئان به سرعت می گذرد، اما تمدید دو ساله مجاز است.

عدم اطمینان پیرامون DACA باعث نگرانی و ناامیدی در میان گیرندگان مسن شده است.

پاملا چومبا، 32 ساله، در سن 11 سالگی به همراه خانواده اش از پرو آمد و در نیوجرسی ساکن شد. او نگران از دست دادن شغل خود و عدم پرداخت وام مسکن در صورت غیرقانونی بودن DACA است. او مادر شدن را به تعویق انداخت زیرا نمی‌داند می‌تواند در ایالات متحده بماند یا نه و نمی‌خواهد «سربار» فرزندانش باشد.

چومبا، مدیر کمپین‌های مهاجرت ایالتی برای fwd.us، گفت: «ما افرادی هستیم که زندگی و برنامه‌هایی داریم، و واقعاً می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم احساس امنیت کنیم.

Macedo do Nascimento زمانی که در سال 2001 با خانواده خود از برزیل آمد، 14 ساله بود. او 10 سال است که برادری را ندیده است که درست قبل از اعلام DACA به برزیل بازگشته باشد. سفرهای بین المللی تحت DACA بسیار محدود است.

مانند بایدن و بسیاری از حامیان DACA، او معتقد است که قانون راه حل است.

او گفت: “کنگره راه حل نهایی در اینجا است.” “(هر دو طرف) به پاس دادن توپ بین یکدیگر ادامه می دهند.

عدم اطمینان او را تحت تأثیر قرار داده است، بزرگترین خواهر و برادر.

ماسدو دو ناسیمنتو گفت: «ترس از اخراج دوباره برگشته است، زیرا هرگز نمی‌دانی این سیاست چه زمانی به پایان می‌رسد.»

___

ساینز از ممفیس، تنسی گزارش داد.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.




دیدگاهتان را بنویسید