دیسانتیس به دنبال رد دعوا توسط دادستان تعلیق شده است


ST. پترزبورگ، فلوریدا (AP) – فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس از یک قاضی فدرال می‌خواهد که دادخواست آزادی بیان را که توسط یک دادستان دموکرات به دلیل اظهارات درباره عدم پیگیری اتهامات جنایی در سقط جنین، حقوق تراجنسیتی‌ها و برخی پرونده‌های سطح پایین تعلیق شده بود، رد کند.

فرماندار جمهوری خواه به قاضی منطقه ای ایالات متحده، رابرت هینکل از تالاهاسی در اواخر روز جمعه در پرونده ای گفت که اندرو وارن – که ماه گذشته به عنوان وکیل ایالتی منتخب در شهرستان هیلزبورو که شامل تامپا نیز می شود، برکنار شد – نمی تواند به خاطر اظهاراتش در مورد نحوه برخورد با این موارد داغ، از متمم اول قانون حمایت کند. -دکمه مسائل سیاسی

“آقای. ویتاکر، هنری سی، وکیل کل ایالتی در پرونده 39 صفحه ای برای DeSantis نوشت.

وارن که برای اولین بار در سال 2016 انتخاب شد و در سال 2020 مجدداً انتخاب شد، در دادخواست خود که در اوت ثبت شده ادعا کرد. 17 استاندار در حال براندازی اراده افرادی است که او را بر سر کار آورده اند و تعلیق وی صرفاً بر اساس اظهارات وی است و نه تصمیمات واقعی دادستانی.

وارن گفت که درخواست برکناری فرماندار به درستی انجام نمی شود. شکایت او در نهایت به دنبال بازگرداندن او به عنوان وکیل دولتی است.

این دفاع ضعیف از سوء استفاده غیرقابل دفاع از قدرت است. وارن در یک بیانیه ایمیلی گفت: این واقعیت که مالیات دهندگان همچنان به پرداخت صورت حساب برای این کار ادامه می دهند، آن را شرم آورتر می کند.

هینکل یک جلسه استماع در 19 سپتامبر در تالاهاسی برای شنیدن استدلال های دعوای وارن برنامه ریزی کرده است. سنای ایالتی تحت تسلط جمهوری‌خواهان، که صلاحیت تأیید یا لغو تعلیق دادستان را دارد، رسیدگی‌های خود را تا زمانی که اعتراض دادگاه حل و فصل نشود، متوقف می‌کند.

این پرونده در حالی مطرح می شود که دیسانتیس به دنبال انتخاب مجدد در ماه نوامبر علیه چارلی کریست، دموکرات، است که حقوق سقط جنین را سنگ بنای مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است. دیسانتیس همچنین به طور گسترده به عنوان نامزدی برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 در نظر گرفته می شود.

زمانی که وارن از سمت خود برکنار شد. 4، دیسانتیس دادستان را به بی کفایتی و بی توجهی به وظیفه متهم کرد. فرماندار به بیانیه‌های مشترکی اشاره کرد که وارن با دادستان‌های سراسر کشور امضا کرد و متعهد شد افرادی را که به دنبال سقط جنین، ارائه یا حمایت می‌کنند یا مراقبت‌های بهداشتی تأییدکننده جنسیت یا افراد تراجنسیتی را جرم انگاری کنند، تحت تعقیب قرار ندهد.

فرماندار همچنین اظهار داشت که وارن به‌طور نامناسبی به دنبال «انتخاب و انتخاب» قوانینی بود که باید اجرا شود، مانند سیاستی برای جلوگیری از تعقیب جنایات سطح پایین مانند مواردی که پلیس هنگام توقف یک عابر پیاده یا دوچرخه‌سوار رخ می‌دهد – که در محلی به عنوان اتهامات ناشی از دوچرخه سواری در حالی که سیاه است.

در درخواست اخراج، دسانتیس استدلال می‌کند که وارن هیچ توجیهی برای طرح ادعای آزادی بیان ندارد، زیرا او صرفاً نظرات خود را بیان نمی‌کند، بلکه مواضع رسمی دادستانی را اتخاذ می‌کند – که وارن آن را رد می‌کند – و دادگاه فدرال محل حل و فصل آن نیست.

در نهایت، این پرونده مداخله دادگاه فدرال را در یک موضوع اساساً ایالتی تضمین نمی کند: وظیفه قانون اساسی فرماندار برای مراقبت از اجرای صادقانه قوانین و روند قانون اساسی ایالت برای برکناری مقامات سرکشی که از اجرای صادقانه آن قوانین امتناع می ورزند. در حرکت استاندار آمده است.

دیسانتیس، سوزان لوپز قاضی سابق شهرستان هیلزبورو را به جای وارن به عنوان وکیل ایالت منصوب کرد. او قبلاً در سال 2021 توسط دسانتیس به نیمکت منصوب شده بود.

وارن برای شکایت خود از طریق گزارش های «دوست دادگاه» که توسط تعدادی از محققان حقوقی و اعضای کمیسیون بازنگری قانون اساسی ایالتی ارائه شده است، حمایت شده است.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.




دیدگاهتان را بنویسید