مردی که با هواپیما بر فراز می سی سی پی پرواز کرد با اتهامات جنایی روبرو شد


جکسون، خانم (AP) – مقامات روز شنبه گفتند مردی که پس از تهدید به سقوط هواپیما با والمارت، هواپیما را دزدید و بر فراز شمال می سی سی پی پرواز کرد، با اتهام سرقت بزرگ و تهدیدات تروریستی روبرو شد.

جان کواکا، رئیس پلیس توپلو، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که کوری وین پترسون یک هواپیمای بیچ کرافت کینگ ایر C90A را از فرودگاه منطقه ای توپلو دزدید، اوایل شنبه بلند شد، با 911 تماس گرفت و سپس تهدید کرد که هواپیما را سقوط خواهد کرد. پترسون گواهینامه خلبانی نداشت، اما آموزش پرواز داشت و در هواپیماهای سوخت‌رسان Tupelo Aviation کار می‌کرد که به او اجازه دسترسی به هواپیما را می‌داد.

مذاکره کنندگان با پترسون صحبت کردند و او را متقاعد کردند که این تهدید را انجام ندهد و در فرودگاه فرود آید. پترسون تجربه فرود را نداشت و خلبان دیگری سعی کرد از طریق آن او را مربی کند.

یک مذاکره کننده دوباره تماس برقرار کرد و هواپیما به سلامت فرود آمد.

تاد جردن، شهردار توپلو گفت که امیدوار است پترسون “کمک مورد نیاز خود را دریافت کند” و قصد نداشته در ساعات پس از تهدید اولیه به خود یا دیگران صدمه بزند. کواکا گفت که پترسون در صفحه فیس بوک خود پیام خداحافظی را در حدود ساعت 9:30 صبح منتشر کرد.

“متاسفم از همه. هرگز نمی خواستم واقعاً به کسی صدمه بزنم. من پدر و مادرم و خواهرم را دوست دارم این تقصیر تو نیست. خداحافظ» در این پیام آمده است.

مایکل کندرز، مدیر مرکز هوانوردی در کالج ایالتی فارمینگدیل در نیویورک، این حادثه را “یک زنگ بیدارباش” برای فرودگاه های هوانوردی عمومی و کارکنان آنها خواند.

کاندرز گفت که اداره امنیت حمل و نقل نیاز به آموزش سالانه با تاکید بر رویکرد «چیزی ببین، چیزی بگو» دارد تا از سناریویی مانند آنچه پلیس معتقد است در Tupelo رخ داد – کارمندی با دسترسی به هواپیما – جلوگیری کند.

او گفت: «این موضوع در این دوره مورد بحث قرار می‌گیرد، امکان دسترسی کسی و قصد آسیب رساندن به آن. این به همه کسانی که در فرودگاه کار می کنند بستگی دارد. اگر فردی را می بینید که نمی شناسید یا فعالیت غیرعادی دارد، باید آن را گزارش دهید.»

سرویس ردیابی پرواز آنلاین هواپیما را در اوایل روز شنبه در حال پیچ و خم در آسمان نشان داد.

لزلی کریس، سردبیر مجله ای که در توپلو زندگی می کند، زود از خواب بیدار شد و اوضاع را در تلویزیون و شبکه های اجتماعی تماشا می کرد. چند نفر از دوستانش بیرون بودند و دور هواپیما را بالای سرشان تماشا می کردند.

کریس به آسوشیتدپرس گفت: «من هرگز چنین چیزی را در این شهر ندیده‌ام. “این یک راه ترسناک برای بیدار شدن در صبح شنبه است.”

درام هواپیما زمانی رخ داد که ده‌ها هزار هوادار فوتبال کالج برای بازی‌های فوتبال شنبه در دانشگاه می‌سی‌سی‌پی در آکسفورد و دانشگاه ایالتی می‌سی‌سی‌پی در استارکویل به شمال می‌سی‌سی‌پی می‌رفتند. توپلو بین این دو شهر است.

___

مایکل بالسامو، نویسندگان آسوشیتدپرس در نیویورک و کاتلین فودی در شیکاگو در این گزارش مشارکت داشتند.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.




دیدگاهتان را بنویسید