سرمربی پرتغالی مقابل معاون آمریکایی در رقابت برای رهبری آژانس مهاجرت سازمان ملل


ژنو (AP) – 175 کشور عضو آژانس مهاجرت سازمان ملل روز دوشنبه برای انتخاب رهبر خود برای پنج سال آینده رای دادند – رقابتی غیرعادی بین مدیرکل اروپایی این آژانس و معاون آمریکایی او که به دنبال برکناری او از این سمت است. .

آنتونیو ویتورینو، مدیر کل سازمان بین‌المللی مهاجرت، از پرتغال، به دنبال رقابتی سخت با معاون تحت حمایت دولت بایدن، امی پوپ بود.

در حالی که دو نامزد یکی پس از دیگری سالن کنفرانس غارآلود در ژنو را ترک کردند تا به کشورهای عضو اجازه دهند در غیاب آنها پشت درهای بسته رای دهند، پاپ و ویتورینو با یکدیگر صحبت نکردند – اما او هنگام عبور به تعدادی از خبرنگاران ابراز اطمینان کرد. توسط.

“روز عالی خواهد بود!” او فکر کرد، ضربه ای به بازوی یک روزنامه نگار زد و وقتی از او پرسیدند که آیا رای کافی برای برنده شدن دارد یا خیر، پاسخ داد.

هیئت دیپلماتیک پرتغال در ژنو در توییتی اعلام کرد که جامعه کشورهای پرتغالی زبان، که 9 عضو دارد، از ویتورینو حمایت می‌کند و اتحادیه اروپا – که پرتغال یکی از اعضای آن است – در روزهای اخیر اعلام کرد که وی کاندیدای بلوک 27 عضوی است.

این رویارویی غیرعادی است زیرا پاپ، مدیر کل مدیریت و اصلاحات IOM، به دنبال خلع رئیس خود در رقابت بین متحدان است: ایالات متحده و پرتغال اعضای ناتو هستند.

هشت نفر از 10 مدیر کل IOM از زمان تأسیس این آژانس در 72 سال پیش آمریکایی بوده اند. اما ویتورینو در سال 2018 پس از اینکه کشورهای عضو IOM با نامزدی که توسط دولت ترامپ معرفی شده بود، مخالفت کردند و ایالات متحده را از بدنه اصلی حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج کرد، از جهانی گرایی دوری کرد و از سیاست “اول آمریکا” حمایت کرد که بسیاری را رتبه بندی کرد، وارد این سمت شد.

این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که مهاجران بی‌سابقه‌ای در حال حرکت بوده‌اند و عواملی از جمله درگیری، ناراحتی‌های اقتصادی و تأثیرات فزاینده تغییرات آب و هوایی از خانه‌های خود رانده شده‌اند.

IOM نزدیک به 19000 کارمند در 171 کشور دارد که به مهاجران غذا، آب، سرپناه و کمک های اداری ارائه می کنند و با بحران های مهاجرت دسته جمعی در مکان هایی مانند مرز ایالات متحده و مکزیک، مدیترانه مرکزی، بنگلادش، اوکراین و سودان دست و پنجه نرم می کنند.

برای برنده شدن بر اساس قوانین IOM، یک نامزد باید از دو سوم کشورهایی که در انتخابات رای داده اند رای جمع آوری کند.

به مکالمه بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.


دیدگاهتان را بنویسید