مقامات می گویند که لرزش های مرموز دانمارک ناشی از امواج صوتی از منبع ناشناخته است


کپنهاگ، دانمارک (AP) – مجموعه‌ای از لرزه‌های جزئی ثبت‌شده در جزیره بالتیک دانمارک، بورنهولم، دانشمندان را متحیر کرده است و اکنون می‌گویند که این لرزش‌ها ناشی از «امواج فشار صوتی از منبعی ناشناخته» است.

در ابتدا تصور می شد که این لرزش ها ناشی از زمین لرزه بوده است. سپس، لرزه شناسان این نظریه را مطرح کردند که این انفجارها از انفجارهای کنترل شده در لهستان، بیش از 140 کیلومتر (نزدیک به 90 مایل) به سمت جنوب سرچشمه می گیرند.

روز دوشنبه، سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند، یک نهاد رسمی که زیرزمینی را نظارت می‌کند، گفت که این لرزش‌ها «ناشی از زلزله نبوده، بلکه ناشی از امواج فشار ناشی از رویدادی در جو است». با این حال، آنها از “منبع ناشناخته” آمده اند.

جسد موسوم به GEUS در بیانیه ای گفت: لرزه شناسان می توانند گزارش دهند که بعید است که این لرزش ها از یک انفجار کنترل شده در لهستان که اندکی قبل از اولین گزارش ها از لرزش در Bornholm انجام شده است، باشد.

روز شنبه، GEUS گفت که “بیش از 60” نکته را از مردم بورنهولم دریافت کرده است مبنی بر اینکه “لرزش های زلزله مانند” – که به عنوان غرش عمیق، لرزش و لرزش، تغییر فشار در گوش توصیف می شود – در بعد از ظهر در Bornholm گزارش شده است. .

به کسی آسیبی نرسید. پلیس گفت که مردم نیز در مورد زمین لرزه در بخش شرقی جزیره با آنها تماس گرفتند. رسانه های دانمارکی گزارش دادند که این زمین لرزه ها باعث ایجاد شکاف در دیوار یک خانه شده است.

GEUS گفت که لرزش های لرزه ای به بزرگی 2.3 اندازه گیری شده است.

مقامات لهستانی گفته‌اند که در طول رزمایش Anakonda23 در اوستکا، شمال لهستان، فعالیت‌های فشرده‌ای وجود داشت که شامل جنگنده‌های جت و شلیک مستقیم مهمات توپخانه بود.

GEUS، یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره مستقل در وزارت آب و هوا، انرژی و تاسیسات دانمارک، گفت که دو لرزه نگار در Bornholm دارد که اطلاعات را به صورت شبانه روزی جمع آوری می کند.

بورنهولم، محل زندگی نزدیک به 40000 نفر، جزیره ای صخره ای در دریای بالتیک، جنوب سوئد، شمال شرقی آلمان و شمال لهستان است.

به گفتگو بپیوندید

گفتگوها نظرات خوانندگان ما است و مشمول این است کد رفتار. ستاره این نظرات را تایید نمی کند.


دیدگاهتان را بنویسید